Subject: FW: Järelepärimine seoses lairibaühendusele juurdepääsu saamisega
From: "MKM info"
To: "MKM info"
Date: Mon, 18 Mar 2024 16:49:06 +0200

From: Raigo Iling <[email-masked]>
Sent: Monday, March 18, 2024 4:36 PM
To: MKM info <[email-masked]>
Subject: FW: Järelepärimine seoses lairibaühendusele juurdepääsu saamisega

From: Sirje Kask <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 18, 2024 3:03 PM
To: Raigo Iling <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Järelepärimine seoses lairibaühendusele juurdepääsu saamisega

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere lugupeetud Raigo Iling

pöördun teie poole Marja Talu OÜ nimel seoses tekkinud takistustega kiire 
internetiühenduse väljaehitamiseks võimaliku toetuse saamisel.

Marja Talu OÜ on nüüdseks juba kaotanud lootuse erinevate riigipoolsete 
meetmete abil kiire internetiühenduse saamiseks ja otsustas alustada 
tegevusi jõudmaks projektipõhise lahendusega tulemuseni.

2024 aastal alustas Kirjanurk OÜ projekteerimistöid , et ettevõte saaks 
tehnilise projekti ja enda initsiatiivil lõpuks liituda olemasoleva Elasa 
võrgu baasil kiire internetiga.

Selleks kavatses Marja Talu OÜ esitada taotluse Leader meetme raames 
PRIA-le. Suheldes Mulgimaa Arenduskoja meetmenõustajaga, selgus , et alates 
2024 aastast ei ole internetiühenduse väljaehitamisega seotud tegevused enam 
abikõlblikud ja põhjuseks on kattuvus MKM meetme "Kogukondlik sidetaristu 
rajamine" toetusega. Määrus viitab, et selle meetme kaudu saaksin 
ettevõtjana taotleda toetust internetiühenduse väljaehitamiseks.

Tutvunud lähemalt mõlema määruse sisuga selles küsimuses , siis ei saa 
kuidagi nõustuda, et MKM meede võimaldab taotleda toetust eelpoolnimetatud 
tegevusteks ja et nende meetmete vahel esineks mingil viisil kattuvus. Meede 
on taotlusvooru lõpetanud, tegemist oli pilootprojektiga ning puudub edasine 
õiguskindlus, et kas meede üldse avatakse.

Lisan väljavõtte määruse( 
https://www.riigiteataja.ee/akt/124112023003?leiaKehtiv=) seletuskirjast:

SELETUSKIRI regionaalministri määruse „LEADERi kohaliku arengu strateegia 
2023–2027 rakendamine“ eelnõu juurde

Eelnõu § 25 sätestab projektitoetuse raames toetatava tegevuse kulude 
abikõlblikkuse.

Punkt 16 kirjeldab, et võrreldes eelmise perioodiga ei ole enam abikõlblikud 
uue põlvkonna elektroonilise side juurdepääsuvõrgu rajamiseks tehtavad 
kulutused. Seda põhjusel, et Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium 
toetab nimetatud tegevust esmakordselt pilootprojektina läbi kogukondliku 
sidetaristu rajamise toetuse meetme. Nimetatud meetme raames on kohalikel 
tegevusrühmadel jt külaseltsidel võimalik taotleda toetust enda külas või 
külade kogumis lairiba ühenduse välja ehitamiseks.

Palun teie seisukohta antud küsimuses. Palun selgitage meetmete kattuvust ja 
taotleja võimalusi MKM meetmest toetuse saamiseks.

Lugupidamisega

Sirje Kask

Marja Talu OÜ

juhataja

5663 5565